JolienvanDijk.reismee.nl

Week 3

Afgelopen week een normale week gehad. Naar het project geweest, wat steeds normaler wordt. Ik ken inmiddels veel leerkrachten en weet hoe de gang van zaken op school gaan.

Ik heb een eigen tijdschema, waarbij ik de lessen help voorbereiden. Bij de kleuters zorg ik altijd voor extra werkbladen. Zodat ze altijd wat te doen hebben.

De elektriciteit is heel vaak uitgevallen afgelopen week. Dit is erg lastig, er kan dan o.a. niet meer op de computer gewerkt worden of gekopieerd worden.

Daarom heb ik donderdag met de hele klas (70 kinderen) olifantjes gevouwen! Dit was een hele klus, omdat de kinderen nooit knutselen. Hooguit wat kleuren. Ze weten niet hoe ze een schaar of lijm moeten gebruiken.

Maar samen is het gelukt. Alle kinderen hadden een leuke olifantje! Ze waren er super blij mee!

Ook bij de Menkwa klas help ik met voorbereiden. We zijn met Engels bezig de letters te leren. In plaats van het hele alfabet tegelijk aan te leren (zoals in de eerste week dat ik hier was) doen we nu 1 letter per twee dagen. Deze wordt dan intensief geoefend.

Woensdag was er echter geen leerkracht in de klas. Alle kinderen waren aanwezig, maar de leerkracht was nergens te bekennen. Toen ik haar ging zoeken zag ik dat alle leerkrachten bij elkaar zaten en toegesproken werden. In geen enkele klas was dus een leerkracht aanwezig.. En omdat het onduidelijk was hoe lang dat ging duren ben ik zelf begonnen met de Engels les te geven.

Dit is heel moeilijk, omdat de kinderen geen Engels spreken!

Zo goed mogelijk heb ik de les uitgelegd. Heel leuk was dat er daarna een jongen voor de klas kwam staan die mijn uitleg in Swahili ging herhalen!

De kinderen wilden erg graag de opdracht maken, ze vinden mijn werkbladen erg leuk. Dus ze luisteren goed!

Super leuk dat het me gelukt is!!

Van mijn donatie geld hebben ze inmiddels muziek trommels van gekocht, kostuums en elektriciteit kabels.

Vrijdag was er een muziek optreden van de school, bij een andere school. Een tentoonstelling.

Ik ben wezen kijken, deze andere school is een totaal gesubsidieerde school, heel groot en erg rijk. Ze nemen alleen 'slimme' kinderen aan uit hele arme gezinnen. Hier zit een hele sollicitatie procedure aan vast. Alleen 1 kind van het gezin mag naar de school komen.

Het wordt gesponsord door een Australische organisatie. De school is mega groot, ziet er een beetje uit als een Amerikaanse highschool.

Hier wordt een muziek tentoonstelling gehouden. Erg leuk om te zien hoe de kinderen dansen en zingen. Zijn hebben allemaal geen podium angst en swingen erop los.

Dit weekend een heerlijk relax weekend gehad.

Geen uitstapjes, maar lekker wat shoppen in de stad. Heb twee hele mooie Afrikaanse schilderijen kunnen kopen!

Ook een dans festival bezocht, waar we dans battles konden zien.

Het weer is gelukkig weer warmer. Vandaag heerlijk aan het zwembad kunnen liggen!

Aankomende week is de laatste week op m'n project al!

En daarna ga ik nog 4 dagen op safari!!

Groetjes,

Jolien

Reacties

Reacties

wim

Een super leuk verhaal, heel bijzonder hoe het op die school gewerkt wordt. Knap van je hoe je het aanpakt. Veel plezier nog daar.

Remco

leuk verhaal weer!

Anneke @ Doingoood

Hoi Jolien, Erg leuk je ervaringen te lezen! Super leuk dat je vorderingen nu al kunt ervaren in je klas! Ik las ook dat het goed gekomen is met de donaties, heb je toevallig ook foto's?Heb nog niet je foto's bekeken als je die geplaatst hebt, dus ga zo gelijk even kijken :-) Enne... ik heb voor je vertrek geen onwaarheden gesproken over het heerlijke Tanzania he? ;-) Enjoy!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood